Project omschrijving

Mindfulness Based Cognitive Therapy

Dit programma is bedoeld voor mensen die ervaring hebben met depressie en/of angst en biedt de ontwikkeling van vaardigheden om deze ervaringen in de toekomst te voorkomen of beter te beheersen. De beoefening van mindfulness-meditatie stelt je in staat om goed op het huidige moment te letten en je gedachten, gevoelens en lichaamssensaties op te merken met een houding van nieuwsgierigheid en niet-oordelen. Deze niet-reactieve houding ten opzichte van je ervaring creëert de mogelijkheid om verstandiger te werken met verdriet, angst en zorgen – emoties die centraal staan in de ervaring van depressie en angst.

MBCT lijkt veel op MBSR. Hoewel beide trainingen je kunnen helpen bij het afstand nemen van mentale en emotionele gewoonten die bijdragen aan depressie en angst, is MBCT specifiek ontwikkeld om aandacht te schenken aan deze gewoonten van de geest. Dus als je worstelt met depressies of  angststoornis, raden we je aan indien mogelijk een MBCT-training bij te wonen. Deze training kan voor degenen, die lijden of hebben geleden aan recidiverende depressies of angst en/of zijn geadviseerd om de rest van hun leven antidepressiva / angststillers te blijven gebruiken om herhaling te voorkomen, een welkom alternatief zijn.

Trainingsdata

november 2020

ma di wo do vr za zo
1
2
3
  • MBCT
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Mindfulness Based Cognitive Therapy

Dit programma is bedoeld voor mensen die ervaring hebben met depressie en/of angst en biedt de ontwikkeling van vaardigheden om deze ervaringen in de toekomst te voorkomen of beter te beheersen. De beoefening van mindfulness-meditatie stelt je in staat om goed op het huidige moment te letten en je gedachten, gevoelens en lichaamssensaties op te merken met een houding van nieuwsgierigheid en niet-oordelen. Deze niet-reactieve houding ten opzichte van je ervaring creëert de mogelijkheid om verstandiger te werken met verdriet, angst en zorgen – emoties die centraal staan in de ervaring van depressie en angst.

MBCT lijkt veel op MBSR. Hoewel beide trainingen je kunnen helpen bij het afstand nemen van mentale en emotionele gewoonten die bijdragen aan depressie en angst, is MBCT specifiek ontwikkeld om aandacht te schenken aan deze gewoonten van de geest. Dus als u worstelt met depressies of  angststoornis, raden we u aan indien mogelijk een MBCT-training bij te wonen. Deze training kan voor degenen die lijden of hebben geleden aan recidiverende depressies of angst en/of zijn geadviseerd om de rest van hun leven antidepressiva / angststillers te blijven gebruiken om herhaling te voorkomen een welkom alternatief zijn.

Trainingsdata

november 2020

ma di wo do vr za zo
1
2
3
  • MBCT
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Wat leer je in deze training?

Begin vandaag met leven in aandacht

Bel ons om je eerste mindfulness training in te plannen of neem contact op voor meer informatie

De training bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten van 2,5 uur en 1 stilte dag. Elke week wordt er geoefend met een thema, o.a. automatische piloot versus bewuste aandacht, obstakels, pijn, stress, communicatie. Dit doe je aan de hand van praktische oefeningen en opdrachten, zoals: Concentratie oefeningen, Communicatie oefeningen, Yoga oefeningen en Meditatie oefeningen.
Dit zijn oefeningen om het bewustzijn in het dagelijks leven te vergroten. Om mindfulness deel uit te laten maken van je dagelijks leven, ga je ook thuis oefenen. Hierbij gebruik je een werkboek en 4 cd’s die je bij de training krijgt. De tijdsinvestering ligt rond 45 minuten per dag.Belangrijk is ook dat je daadwerkelijk oefent. Je leert hierdoor je eigen (automatische) patronen kennen.

Prijs

495
  • Incl. Geluidsbestanden

De training bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten van 2,5 uur en 1 stilte dag. Elke week wordt er geoefend met een thema, o.a. automatische piloot versus bewuste aandacht, obstakels, pijn, stress, communicatie. Dit doe je aan de hand van praktische oefeningen en opdrachten, zoals: Concentratie oefeningen, Communicatie oefeningen, Yoga oefeningen en Meditatie oefeningen.
Dit zijn oefeningen om het bewustzijn in het dagelijks leven te vergroten. Om mindfulness deel uit te laten maken van je dagelijks leven, ga je ook thuis oefenen. Hierbij gebruik je een werkboek en 4 cd’s die je bij de training krijgt. De tijdsinvestering ligt rond 45 minuten per dag.Belangrijk is ook dat je daadwerkelijk oefent. Je leert hierdoor je eigen (automatische) patronen kennen.

Prijs

495
  • Incl. Geluidsbestanden