Project omschrijving

Mindfulness Based Stress Reduction

Mindfulness Based Stress Reduction is een training voor iedereen die in meer of mindere mate stress ervaart. De training kan een begin zijn om zelf zorg te dragen voor je eigen welbevinden en je behoefte om je eigen welzijn te verbeteren.  Het kan je handvatten geven beter te leren omgaan met stress, pijn en tegenslag. Kortom: met dat wat het leven in petto heeft.

De MBSR-cursus werd voor het eerst ontwikkeld door Jon Kabat-Zinn in 1979 aan de Medical School van de Universiteit van Massachusetts., het was een programma voor het bestrijden van pijn en stress. Hij is daarmee de grondlegger van het programma zoals we dit nu kennen. inmiddels is deze MBSR training een wetenschappelijk erkende nieuwe behandelmethode geworden bij o.a. het bestrijden van stress en chronische pijn.  De kracht van het programma is dat hierin inzichten uit de oosterse filosofie en de westerse wetenschap samenkomen en elkaar versterken. Sommige mensen komen om meer rust te ervaren, anderen om  met stress te leren omgaan of om een leven met ziekte en pijn beter te kunnen hanteren.

Degenen die deze gebruikersvriendelijke training hebben gevolgd, geven aan zich meer betrokken te voelen bij hun werk en relaties, met minder symptomen van stress en ook zeggen ze te ervaren dat ze meer grip op het leven lijken  te hebben.

Trainingsdata

september 2020

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
  • MBSR
15
16
17
18
19
20
21
  • MBSR
22
23
24
25
26
27
28
  • MBSR
29
30

Mindfulness Based Stress Reduction

Mindfulness Based Stress Reduction brengt de principes van mindfulness-meditatie in het dagelijks leven door specifieke vaardigheden en oefeningen te leren die in het dagelijks leven kunnen worden opgenomen om cycli van angst, stress, ongeluk en uitputting te doorbreken.

De MBSR-cursus werd voor het eerst ontwikkeld door professor Jon Kabat-Zinn in 1979 aan de Medical School van de Universiteit van Massachusetts. Het is de afgelopen 35 jaar uitgebreid onderzocht en ligt op het snijvlak van integratieve en preventieve geneeskunde.

Degenen die deze gebruikersvriendelijke training hebben gevolgd, geven aan zich meer betrokken te voelen bij hun werk en relaties, met minder symptomen van stress en ook een verhoogd gevoel van grip op het leven te hebben. Kom en zie hoe deze inspirerende cursus van acht weken je kan helpen meer mentale, emotionele, fysieke en psychologische veerkracht en welzijn te ontwikkelen.

Trainingsdata

september 2020

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
  • MBSR
15
16
17
18
19
20
21
  • MBSR
22
23
24
25
26
27
28
  • MBSR
29
30

Wat leer je in deze training?

Begin vandaag met leven in aandacht

Bel ons om je eerste mindfulness training in te plannen of neem contact op voor meer informatie

De training bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten van 2,5 uur en 1 stilte dag. Elke week wordt er geoefend met een thema, o.a. automatische piloot versus bewuste aandacht, obstakels, pijn, stress, communicatie. Dit doen we aan de hand van praktische oefeningen en opdrachten, zoals: concentratie-, communicatie-, yoga- en meditatie oefeningen.
Dit zijn oefeningen om het bewustzijn in het dagelijks leven te vergroten. Om mindfulness deel uit te laten maken van het dagelijks leven, is thuis oefenen noodzakelijk. Hierbij wordt een werkboek en geluidsbestanden gebruikt die je bij de training krijgt. De tijdsinvestering ligt rond 45 minuten per dag. Belangrijk is ook dat er daadwerkelijk geoefend wordt. Je leert hierdoor je eigen (automatische)  heilzame en niet heilzame patronen kennen.

Prijs

495
  • incl. Geluidsbestanden

De training bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten van 2,5 uur en 1 stilte dag. Elke week wordt er geoefend met een thema, o.a. automatische piloot versus bewuste aandacht, obstakels, pijn, stress, communicatie. Dit doen we aan de hand van praktische oefeningen en opdrachten, zoals: concentratie-, communicatie-, yoga- en meditatie oefeningen.
Dit zijn oefeningen om het bewustzijn in het dagelijks leven te vergroten. Om mindfulness deel uit te laten maken van het dagelijks leven, is thuis oefenen noodzakelijk. Hierbij wordt een werkboek en geluidsbestanden gebruikt die je bij de training krijgt. De tijdsinvestering ligt rond 45 minuten per dag. Belangrijk is ook dat er daadwerkelijk geoefend wordt. Je leert hierdoor je eigen (automatische)  heilzame en niet heilzame patronen kennen.

Prijs

495
  • incl. Geluidsbestanden